Donderdag 11 maart 2010 (Dag 12)
Vandaag weer een dag met repetities. Ik ging wel wat vroeger vertrekken want juist te laat komen zoals gisteren wou ik niet meer laten gebeuren. Tegen kwart over 7 was ik op de vestiging in de Leysweg. Daar aangekomen in de docentenkamer vond ik het er ongewoon rustig. Al snel werd duidelijk dat de repetities er op zaten. Ik was er wel van overtuigd dat de ICT-richting nog niet gedaan had. Ik besloot dan maar om naar de andere vestiging te rijden. Daar aangekomen zag ik onmiddellijk al enkele leerlingen van de ICT-richting lopen. De repetitie ging dus hier door.
Ik ging in de docentenkamer wachten op een leerkracht die deze repetities moest begeleiden. In het lokaal vond ik er de zusjes Raghosing. Zij liepen rond met de bruine enveloppen van de repetities en zouden ze dus begeleiden. Ik vergezelde hen naar de ICT-lokalen.
Ik vond het best raar dat de examens werden afgenomen in de ICT-lokalen. Hier stonden namelijk overal computers. Er was maar 1 lokaal waar enkel tafels en stoelen stonden. Deze was wel te klein voor 48 leerlingen. Na wat heen en weer geloop besloten de zusjes om iedere klas in een ander lokaal te steken. Dit was het gemakkelijkste om toezicht te houden. De leerlingen in de computerklas werden zo goed mogelijk verspreid waardoor samenwerken niet mogelijk zou mogen zijn. De leerlingen mochten wel tegenover elkaar zitten. Er werd vanuit gegaan dat 2 computerschermen voldoende waren om leerlingen tegen te houden om samen te werken.
Tegen 20 voor 9 was het eindelijk stil in de lokalen en kon de repetitie eindelijk starten. Ondertussen was er ook nog een derde leerkracht binnen gekomen die mee zou surveilleren. Na ongeveer 1 uur waren de meeste leerlingen klaar met hun repetitie Elektronica. Net zoals alle andere repetities was ook deze een met meerkeuzevragen. Nadat een half uur later alle leerlingen hadden afgegeven en de voorziene papieren waren ingevuld, keerden de docenten en ikzelf terug naar de docentenruimte. Hier zouden ze afwachten of ze nog nodig waren voor de volgende repetitie.
Na een half uur werd duidelijk dat er niemand was voorzien om te surveilleren dus mochten de zussen weer invallen. Sandhra was echter weg dus was Barthie alleen. Zij stelde voor dat ik de andere klas voor mijn rekening zou nemen. Op die manier was het surveilleerprobleem opgelost. Ik mocht dus eindelijk eens alleen een klas voor mijn rekening nemen. Barthie nam klas 1.29 voor haar rekening en gin in het gewone lokaal zitten. Ik mocht met mijn klas (1.28) in de computerklas plaatsnemen. Ik deed mijn best om de leerlingen zo goed mogelijk te spreiden. Na 5 minuten (tegen 10 uur) was dit allemaal in orde en konden de leerlingen starten met hun repetitie Nederlands. Dit was de eerste repetitie dat niet uit meerkeuzevragen bestond. De leerlingen kregen een opgaveblad en moesten de antwoorden beantwoorden op een lijntjesblad dat ik ook uitdeelde. Tijdens de repetitie ging ik rond met de leerlingenlijsten. Hierop moesten de leerlingen 2x hun handtekening zetten om aan te tonen dat ze aanwezig waren en hun repetitie-exemplaar hadden ontvangen.
Na een uur waren de eerste leerlingen al klaar. Nu moest ik de leerlingenlijsten verder aanvullen met het aantal bladzijden dat ze afgaven en het tijdstip van afgifte. Tegen half 12 had ik nog 3 leerlingen die bezig waren. Barthie was er ondertussen komen bijzitten want haar klas was al volledig klaar met hun repetitie. De laatste 3 leerlingen namen hun tijd en tegen 10 voor 12 was iedereen klaar. Ik bekeek nog even of alle leerlingen hadden afgegeven en controleerde of alle documenten volledig waren ingevuld. We sloten vervolgens de lokalen af en gingen naar de administratie. Daar ontving men van ons de ingevulde repetities. Aangezien dat het ondertussen al na 12 uur was en alle leerlingen naar huis waren om hun laatste repetities van morgen voor te bereiden, zat mijn schooldag er ook op. Ik nam de fiets en keerde voldaan terug naar huis. De namiddag was gelijkaardig als alle andere dagen met wat uitrusten en het bekijken van wat tv. Tot morgen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten